torsdag 23 september 2010

Så trött.

Förkyld familj, trött pappa. Ingen ork att skriva.
Must.
Do.
Anyway.

Majscréme, stekt vitkål, smörad blandning av cocosbönor, nakenhavre, puylinser och en fin bit lax. Det var en härlig middag. För komplicerat att gå in på detaljer. Så trött.


Men låt mig berätta om i lördags. Det var lördag. Jag var sugen på marängsviss. Jag gjorde marängsviss.
Kakao, muscavadosocker, ljus sirap, smör, salt och lite vatten blev till en chokladkolasås. Extra mycket kakao gjorde den bitter. Allt annat var ju så sött.

Rostad flagad mandel och kokos, vispad grädde, perfekt mogen banan, vaniljglass, maränger (ja, köpta, jag får väl vara lite lat jag med eller?) och chokladkolasås.

Det var ju ganska gott. Det var det. Men det kunde ha varit lite mer. Typ sexdubbel mängd.

2 kommentarer: