onsdag 8 september 2010

Bilder från jobbet.

Spetskål - Vackert.
Att göra kaka. Smuldeg.
Kyknos, ett väldigt kvalitativt märke från Grekland har bla konserverade bigarråer. De är fett goda. Inte som man tänker typ coctailkörsbär, utan små sötsyrliga och underbara. De silade jag av och kokade upp spadet lite med nejlika och vanilj. I det hade jag i äpplen och sultanrussin och lät dra. Sen hade jag även i banan och silade av.
Bakade först av en botten av nästan all smuldeg, sen hade jag på banan, äpple, russin och bigarråerna. Så bakade jag av det ca 7-8 min. Därefter hade jag på sista smuldegen blandad med en hel del flagad mandel som jag mosade ihop och strödde över. Det bakade jag i ca 10 min.
Då såg det nästan färdiggräddat ut, så jag hade på en typ toffee kokt med lönnsirap istället för vanlig. Å så in i ugnen igen tills det såg fint ut.
Hann inte ta en bild innan den blev besudlad. Gött!
 Panos Rådjursköttbullar med kantarellsås, potatispure och rårörda drottningbär. Veckans vinnare.

1 kommentar: