måndag 27 september 2010

Kvalitetskontroll.

Häromdagen var jag på en kinakrog vid Älvsjö och frågade om de hade något riktigt kinesiskt. Kvinnan i kassan sa att hon skulle kolla för att kockarna brukade ha lite personalmat som var kinesisk. Det pirrade i min mage, jag skulle få riktig kinamat! Sån som man ser Jamie Oliver hitta i typ NYC eller något. Eller som man ser i programmen från Kina. Men tyvärr hade de inte sånt dagen. Damn it. MEN! Kvinnan gav mig tips om en restaurang som hon själv och många andra kineser brukar gå på . JAA! Har ju alltid letat efter något sånt.
Den heter Chopsticks (kliché) och finns på Mäster Samuelsgatan 42. Ska inspekteras inom kort. Återkommer med recension.

Ps. Ligger och hoppas på att jag ska bli bemött lite otrevligt och att vagnar med ångande dumplings ska cirkulera och det bara ska vara kineser som stirrar på mig mm. Hoppas hoppas hoppas..

3 kommentarer: