tisdag 18 januari 2011

No pictures!

Igår lagade jag en grej som jag inte trodde på, så jag tog ingen bild. FAIL! Det var riktigt smarrigt.

Det hela började med att jag hade frysrensning/iordningställning pga en massa lasagne/moussaka och då fick två grejjer inte plats. Majs och spenat. What do do? En curry? Inte med majs.. Tänka tänka..

Jag blandade kikärtsmjöl, rismjöl och lite vetemjöl med vatten och is så att det blev en lite klumpig konsistens (typ tempura) och lät det svälla/vila ett tag. Jag smakade upp smeten med tahini, timjan och tabasco. Majsen och spenaten chockade jag i varmvatten och kramade ur innan jag vände ner i smeten. Det skulle bli som en tempura fast inte som ett täcke utan som en boll.

Jag klickade i matskedsstora bollar i varm olja och stekte ganska ordentligt så att innanmätet blev tillräckligt lagat. Lät droppa av på papper och saltade med flingsalt samt shichimi över. Serverade med turkisk yoghurt som ripplats med olivolja och lite salt.

Det var underbart! Frasigt, salt smakrikt med spenat och allt! Majsen fastnade inte i tänderna som man skulle kunna tro utan det var succé!!

Nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar