onsdag 3 november 2010

Pecan Mud Pie. Så gott.

Vill bara visa en paj jag gjorde på Food idag. Gjordes på fri hand, så inga recept kan ges. Dock en guide :)


Botten gjord på en typ mördeg med mixad oskalad mandel. Bakade av den själv ca 10 min och la sedan på en mazarinsmet (smör, mandelmassa, ägg), pecannötter och torkade tranbär. Bakade av den igen ca 6-7 min så att det stelnat. Då hällde jag på en gräddkola (utan vaniljsocker) som inte riktigt kokat klart och bakade klart ca 10 min. Anledningen till att man inte kör en färdig kola är att den då kokar "torrt" i ugnen, dvs när den kallnat blir hård som fan. Man ser när kakan är klar då kolan är gräddad och fin. Ut ur ugnen och vila. Sen när kakan kallnat hade jag på mörk choklad med en klick smör som smält över vattenbad, le Bain Marié

Det var dreglande gott. Kan du haja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar