måndag 22 november 2010

Kvällens Middag: Lammrostbiff med fetaröra.


Hade fin lammrostbiff från jobbet. De här har, när de var råa, masserats in med en blandning av mortlade korianderfrön, spiskummin, fänkål, oregano, citronzest och honung.  Sen stekte jag dem i hög värme och här ska jag köra dem i ugnen ca 7-10 min 200ºC. Viktigt att låta dem vila sen innan de skivas.


Start av "grekisk" sallad. Gurka, tomat och rödlök (löken faktiskt från Grekland, egenimport från min moster :D)


Sen lite haricot verts och avokado.


Lite marinerad vitkål, fänkål och kalamataoliver. Enkelt dressat med lite olivolja och salt.


"Zimidipp" - En fetaoströra med yoghurt. Här har jag bakat fetaost, oregano och olivolja i ugnen, sedan mosat ihop den med lite yoghurt och skivad jalapeño. Supergod röra som passar till mycket.


Sen rullade jag köttet i lite mynta, persilja, timjan, rosmarin och oregano för att ge lite fräsch smak. Skiva inte för tunt.


Severade med lite rödvinssky på lammet. Jättegott med bara sallad. Även om kroppen skriker efter lite klyftpotatis :)

2 kommentarer:

  1. Du benny det här såg riktigt jävla gott ut!

    SvaraRadera
  2. Det var det också. Jävligt gott :)

    SvaraRadera