tisdag 30 november 2010

Hänt i veckan.

I lördags tröttnade jag på alla rester som fanns i kylen och inte åts upp. Ville inte bara slänga ätbar mat. Så jag gjorde en variant.


Snabbmakaroner, ris, köttfärssås, råraka, morotssoppa, grädde, köttbullar, halv färsbiff och en snutt flankstek. I princip allt som finns att äta. 3 sorters stärkelse avskräckte mig inte :)


Så jag la saker lager på lager och avslutade med en sås gjord av morotsoppa, plommonsås, srirasha och grädde som jag hällde över. 


En låda kan man säga. Eller nåt. 


 Ripplade lite cesardressing över också.


In i ugnen och så såg den ut så här.


Det var.... ätbart. Inte äckligt, absolut inte, men inte godaste massan av mat jag smakat på. Men jag var VÄLDIGT nöjd över att ha disponerat alla rester. Jag menar, jag blev ju mätt iaf :)

3 kommentarer:

  1. ha ha ha... spännande recept! ska komma ihåg! nej, vore ju synd att slänga mat som är ätbar! i stället hittar man på nya recept som saknas i receptböcker ute i marknaden!

    SvaraRadera
  2. Hemma hos mej kallar jag sånt där för "middagsbuffé" och ställer fram byttor och fat på köksbänken för familjen att plocka för sig. Tror nästan att det funkar bättre med var rätt för sig än lådvarienten. Men det är modigt att prova!

    SvaraRadera
  3. Jo, det stämmer att det är ett bra sätt, men de här grejerna behövde väckas till liv igen.. Lite kärlek som blev till en låda :)

    SvaraRadera