fredag 29 oktober 2010

Oktoberfest Jaa.

Jag älskar korv. Det är bara för gott. Ibland får man tag på riktigt fin korv. Då blir det så gott. Ibland orkar man göra lite extra trevliga tillbehör. Då blir det så jävla gott. Å det är ju alltid kul. Jaa?



Så till würsten. Lite mild och fin merguez till vänster, den stora i mitten och de andra två vita är någon sorts weisswürst som jag ej kommer ihåg vad de hette, men de var väldigt fina i både konsistens och smak. Stekte på och ställde i ugnen med lite förbakad klyftpotät. 


Strimlade Granny Smith, delade lite pecan (hade inte valnötter), och lite majjo.


 Strimlade rotselleri och blancherade ca 30 sek.


Hade på sellerin, lite russin, lite salt och vinäger samt tabasco. 


 Blanda, blanda. Mmmm gott.

  

Lite skivad saltgurka och god grovkornig senap.
 

Samla ihop trupperna och anfall munnen.
 Klockan är 00.22 och jag har borstat tänderna. Jobbigt. Det kurrar i min mage. Jag vill äta korv. Ska man köra en Nigella?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar