söndag 22 augusti 2010

Dagens Lunch: Ragu

Gjorde en köttfärssås/ragu på 3 förstekta burgare. Sauterade finhackad gul lök, vitlök, timjan och stekte med burgarna upphackade. Hade i ganska mycket tomatpure och lite passerade tomater samt lite hönsfond och lite gott vitt vin från igår. Lät det puttra ganska länge under omrörning och hade i lite vatten då och då för att uppnå ragu-konsistens. Ju längre den kokar desto godare "massa" blir det.
Gjorde en "Bunny Chow" till sen frukost. Man tar kanten av ett bröd, helst en baguette, och gröper ur ganska mycket inkråm. Sen fyller man med göttiga grejjer, helst en curryköttfärs alltså en typ ragu fast med chili och currykryddor. Här fyllde jag min med ragu och lite yoghurt och shirasha. Ruggigt goda grejjer.
Sen var jag ute och joggade och tog en långdusch och när jag var klar hade Ellen gjort en klassiker här hemma. Pasta med köttfärssås och shirasha i ugnen. Serveras med yoghurt för att bryta av det starka och göra allt lite såsigare. Ännu en vinnarrätt. Slevade i mig tallriken i bild på typ 1 min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar