tisdag 27 september 2011

Baconlindad Köttfärslimpa och Svamp.

I veckan fick jag en handfull svamp av en känd folkkär artist. Det var vänligt av honom så jag förvaltade den svampen med lite kärlek. This is what happened:



Blandade blandfärs, mjölk/pankoblandning, timjan, rosmarin, ägg, salt, vitpeppar och riven parmesan


Sen la jag ut lite fin bacon på plastfilm. 


 För att sedan linda in färsen i baconet. I ugnen fick den grillas på typ 200ºC ca 35 min.


Under tiden blancherade jag potatis.


Sista sekunderna fick även butternut och fänkål åka med. Sen åkte de också in i ugnen med olivolja, s&p, timjan och rosmarin.


Ze mushrumz. Hade även ett par shitake. 


Stektes på hög värme i olja och när den var fin saltade och pepprade jag och hade i schalottenlök, vitlök och timjan. Sen i slutet en skvätt grädde och lite sherryvinäger. 


Magnifico. Den fick vila ett par minuter innan jag skar upp den. Optimalt skulle vara att låta den skäras dagen efter men jag var så jävla hungrig. 


Svampen fick spadet från limpan att koka in med också.
Detta var obeskrivligt gott. Helt enkelt.

2 kommentarer: