lördag 24 december 2011

Julafton!

Jag vet. Jag har inte varit aktiv på jävligt länge. Jag vet inte om jag ska be om ursäkt eller något. Men det har varit en hel del att göra på sistone. Massa jobb och annat skit. Men NU är jag här :)


Jul firades delvis här hemma och då bjöds det på detta: Kokt potatis, gräddfil, Food's Dark Bread, gravad lax (hemgjord), matjesill, senapssill (SebCreations), thaisill (SebCreations), vinadloosill (SebCreations), kyckling Ballotine (kommer ett inlägg om den), bräserad oxbringa, smör och ostar. Inte speciellt klassiskt säger ni? Nej, jag försöker inte laga något traditionsenligt då jag tycker att det är enorm påfrestning på vår miljö och framför allt min kära gris. Så det får bli det som finns för stunden. Och inte för mycket mat. Det här räckte ändå och blev över som alla fick ta med hem. 


Här är ett urval av presenter som jag fick, dvs grejer som har med mat att göra (typ allt jag fick :). En del vin bla en Chateauneuf de Pap mmm, ett gäng cocotteformar, både som minigrytor och portionsformar, regnskogshonung, bakokrydda, dekanteringskanna (Riedel), "I Köket" av Monica Ali och en NY SKÄRBRÄDA!! Äntligen! Om jag har behövt en. Tjock nice.

2 kommentarer:

  1. ett vanligt förekommande att bloggarna känner sig tvungna att uppdatera oftast möjligt! så kände jag med förut men lyckades bli av med "tvångströjan" och skriver nu när och om jag känner för...

    julbordet ser helt fint ut och behöver inte alls vara så traditionsenligt/bundet!
    stor kram och god fortsättning

    SvaraRadera