lördag 5 november 2011

Salsiccia Paisan.

Nu har jag den. Den bästa salsiccian i stan. Och jag tänker inte göra för mycket. Det ska vara så bonnigt som möjligt.


Look at that beauuuuty. 300 kg salsiccia gör en bonde per vecka på sin lilla gård någonstans i Italien och det skickas till Sverige. Jag har här ca 400 gr av den fina råvaran.


Samt lite annat trevligt.


Jag skär loss korvarna från varandra och pickar dem med en tandpetare. Stekte i lite olivolja.


På med savoy och spetskål, morot, butternut, potatis, lök, vitlök, piripiri, rosmarin, vitt vin och så lite mysputtrakoka lite.


Sist i med lite potatis, vita bönor (burk), tomat.


Svartkålen som jag tänkte ha i ville jag jobba lite med så den strimlades (dockan skulle absolut vara med).


Stekte i olivolja.


Sen i med lite vatten, smör, salt och vinäger och kokade ner.


När vätskan dunstat eller sjunkit in steker man den lite till. Jättegott tillbehör!


Serverades med sötstark hemgjord senap. DET BLIR INTE GODARE!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar