fredag 18 mars 2011

Vägen till en mans hjärta..


Jag var förbi en vän igår som heter Christofer och har ett importföretag vid namn Hellenic Living. Det är ett företag som inriktar sig på grekisk mat som är av väldigt hög kvalitet. Mycket nöjda har vi varit på Food med varorna vi fått genom åren. Men nu var jag där "civilt". Med mig fick jag en goodiebag.
En av de lyckligaste dagarna i mitt liv :D

De underbara kyknosbigarråerna som gjort mig glad så många gånger.
Oliver från kalamata. "Singel estate", dvs från en gård. Jättejättegoda oliver som gjort mig till ett fan av kalamataoliver vilket jag aldrig riktigt varit.
Tomatpuré av finaste kvalitet.
Ekologisk fetaost i en större mängd. Kommer nog behöva baka lite piroger eller något liknande.
Olivolja. Inte vilken som helst. Utan- den bästa olivoljan jag NÅGONSIN stött på. Och då har jag ändå varit mycket i Grekland och alltid varit en njutare av detta mörkgröna flytande guld. Den funkar till att baka, steka, marinera och framför allt dressa sallader och grönsaker med. Helt oslagbar och fantastisk. Jag utmanar den som skulle påstå något annat!

Nu gäller det att förvalta dessa gåvor på rätt sätt. Får uppdatera om det hela. Tills dess ska Christofer ha ett massivt tack än en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar